TESTIMONI NUTRIFERON SEBAGAI IMMUNE BOOSTER

Sekiranya anda mahukan "perisai semula jadi" untuk tubuh anda, Shaklee ada jawapannya - Nutriferon (Shaklee powerful immune booster product!)

Nutriferon telah dihasilkan oleh seorang doktor dari Jepun iaitu , Immunologist Dr. Yasuhiko Kojima. Malah, produk ini memang dihasilkan di Jepun, sebelum dihantar kepada cawangan Shaklee lain di seluruh dunia. Ianya bagus untuk mengukuhkan sistem imun kita. Ianya selamat diambil oleh semua golongan termasuk ibu yang menyusu dan mereka yang mempunyai masalah immune system, kerana ianya dihasilkan daripada extrak botani.

Pentingkah Perisai (Immune Booster)?

Sejujurnya, saya memang tidak gemar mengambil antibiotik. Jika diberi oleh doktor sekalipun, saya akan cuba elakkan pengambilan antibiotik tersebut, dan cuba meningkatkan pengambilan dos vitamin C, beserta kerap minum air suam. Kali terakhir saya mengambil antibiotik (itu pon ter-paksa rela!) adalah ketika saya terkena bisul 2 tahun lepas..(^_-)

Untuk anak-anak pon sama. Setiap kali mereka demam, saya tidak akan berikan antibiotik. Sebaliknya, saya akan pastikan mereka tingkatkan pengambilan vit-C dan minum air masak. Ketika masih menyusu badan, sayalah yang akan ambil lebih Vit-C.
Apa itu NutriFeron?


Suplemen yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh @ immune booster. Ia lebih ketara berkesan ke atas mereka yang mempunyai masalah kesihatan yang kronik seperti kencing manis, kanser, asthma, dan banyak lagi.

Siapa yang memerlukan NutriFeron?

  • individu yang rendah sistem imun.
  • individu yang mendapati pengambilan vitamin C (dos lebih) tidak memberi kesan ke atas penyakit yang dihidapi.
  • individu yang apabila sakit (demam), demamnya melarat melebihi seminggu.
  • ibu menyusu, namun mendapati anaknya masih kerap demam, dan demam berpanjangan.
  • juga, disarankan kepada BF mommies yang menghantar anak ke nurseri, untuk mengambil NutriFeron supaya immune system tubuh anak anda lebih kuat.

Artikel kredit kepada Arnie dan Salwa. Jom kita baca testimoni pulak...



(1) Testimoni NutriFeron: Bayi menyusu badan tetapi demam berpanjangan.
Baru2 ini seorang customer ibu , seorang guru di salah sebuah sekolah di Kuala Lumpur... cikgu Nani. Beliau mengadu dengan ibu bahawa anaknya telah mendapat selsema dan berlarutan melebihi seminggu iaitu 9-10 hari . Ibu mana yang tidak risau apabila anaknya sakit dan lambat beransur baik? Maka oleh kerana pengambilan 2 biji vitamin C sehari tidak memberi kesan ke atas anaknya maka ibu menyarankan cikgu Nani mengambil Nutriferon as "immune boster". Alhamdulillah setelah mengambil 2 peket , selsema anaknya reda.

Seandainya seorang ibu itu mengambil sepeket Nutriferon maka pengambilan vitamin lain boleh diabaikan pada hari tersebut.

Walaubagaimanapun ibu hanya akan menyarankan ianya diambil setelah mendapati pengambilan vitamin C tidak memberi kesan ke atas penyakit yang dihidapi. Ianya boleh diambil oleh ibu2 yang menyusu dan menghantar anak mereka ke pusat atau rumah penjagaan, ini kerana pengambilan sepeket seminggu Insya Allah membantu antibodi anak menjadi lebih kuat dalam menghadapi cabaran pelbagai virus penyakit yang dibawa oleh kanak2 lain di pusat penjagaan kanak2 tadi.
* Sumber Asal : Anakku Wiraku.

(2) Testimoni NutriFeron: Resdung, jerawat dan kudis berair di kaki.

Berikut pula ialah testimoni daripada salah seorang pengguna NutriFeron, tentang bagaimana dengan pengambilan vitamin yang istiqamah, dan dengan izin Allah, penyakit resdung dan kudis berair di kaki yang beliau hadapi telah sembuh.
Saya mengenali seorang teman ini melalui dunia blog juga. Beliau meminta konsultasi mengenai penyakit yang beliau hadapi. Beliau mengidap resdung, maka kesannya wajahnya berjerawat dan mempunyai masalah kudis berair di kaki beliau. Beliau terpaksa memakai stokin ke pejabat bagi memastikan kakinya tidak kelihatan sakit yang ketara. Banyak produk yang telah beliau cuba namun tidak berhasil.

Beliau mula mendapatkan produk Shaklee pada penghujung bulan Mei yang lalu. Beliau mula consume dengan sangat berhemah mula pada bulan Jun. Saya menyediakan beliau jadual pemakanan agar pengambilan supplement beliau teratur dan dapat melihat kesan mengikut hari yang saya nyatakan.Beliau mula mengambil ACE, ESP, zinc, herb lax, ostematrix, alfalfa dan vitalea.

Setelah sebulan beliau mula merasa berpuashati... walaupun pada dasarnya kulit badan kita memerlukan 90 hari untuk benar2 recover tetapi tubuh beliau mula menunjukan kesan yang sangat positif.

Lumrah manusia biasa, andai bagus jika dapat cepat recover dari sakit yang dihidapi. Maka saya mengesyorkan beliau mengambil nutriferon. Mengapa sedemikian? Ini kerana nutriferon adalah berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh @ immune booster.

Setelah beliau mengambil 3 sachet nutriferon, kudis kakinya yang berair terus kering dengan sangat cepat. Beliau sangat gembira dan menelefon saya semalam untuk memaklumkan perkara ini.
* Sumber Asal : Anakku Wiraku.

(3) Testimoni NutriFeron: Selsema cepat baik.

Testimoni dari Puan Siti Rashidah dari Putrajaya.
Menurut Puan Siti, beliau telah mencuba tips "patah dua - 2 biji Vitamin C" yang saya berikan, namun selesemanya masih belum kebah selama 3 hari. Hari keempat, beliau telah ambil NutriFeron. Dengan izin Allah, selsemanya kebah hari yang sama. Beliau turut berikan sepeket lagi kepada suaminya yang juga mempunyai simptom awal selsema. Dengan izin Allah, flu suaminya juga kebah, tak sempat nak kena selsema pun. Alhamdulillah, flu tersebut tidak melarat pada baby yang baru berusia 5 bulan. Insya Allah, beliau akan mendapatkan pakej penuh pula selepas ini.
* Sumber Asal : GenkiMomma.

(4) Testimoni NutriFeron: Anak demam.

Ini adalah testimoni dari Puan Nurul Ezzati yang mengadu anaknya sering demam setiap bulan walaupun minum susuibu sepenuhnya.
Mulanya amik Nutriferon utk anak sbb anak ni tiap2 bln sakit..tp dgn ibunya skali tmbh sihat..hehe besarnya nikmat dan hikmat menyusukan ank ni..sbb bila kta nyusukan anak, secara xlgsung si ibu akan lbh menjg kesihatan dan pemakanan..baby skrg da xde sakit2 lg,klu die nk dmm pun cpt2 mkn Nutriferon, alhamdulillah baby xjd demam.
Dan ini pula testimoni dari Geng Euphoria saya, Nur Salwa.
rabu lepas, saya hantar ziqri seperti biasa di nursery.. sihat jek..tapi bl amik dia petang, badan dia panas.. pengasuh kata dia ader muntah gak sekali..sampai jek dirumah, letak semua barang, saya cari Nutriferon dan minum..terus saya join ziqri baring dan nyusukan dia..
alhamdulillah xlama pastue, siap jek minum terus ziqri bangun nak main..badan dia pun dah kurang panasnya..saya cter ngan suami ziqri demam tadi, dia xpercaya sebab tgk anak cergas semacam jek.

esoknya (khamis) pergi nursery mcm biasa..sekali lagi, petang saya nak amik ziqri, 
badan dia panas semula.. kali nie mmg nampak dia demam.. muka merah, mata merah, badan pun lemah jek... pengasuh kata mmg ade dua tiga orang bayi lain yg deman gak.. saya da mula risau.. nak kena cuti ke esok erk.. sbb dua ari da ziqri on off demam..sama seperti semalam, sampai jek dirumah saya terus minum Nutriferon dan terus nyusukan ziqri.. sebelum tue saya test tengok suhu badan ziqri 39.. memang panas.. lama gak ziqri nyusu ngan saya sampai dia terlena

Alhamdulillah..sebelum maghrib gitu, ziqri celik n terus merangkak bermain ngan mainan dia.. nampak cergas dan cergas sampai abis satu umah dia 'kemas'.. kalau ader kawan² fb saya perasan,mlm tue ade saya upload ziqri sedang 'mengemas' n status fb saya pun kisah ziqri yg rajin 'mengemas'..dah puas 'mengemas', dia sibuk main kat tangga plak. anak dah sihat, saya plak yg kena telan b complex untuk tambah tenaga mengejar dia..
* Sumber Asal : Nur Salwa.





Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui facebook (PM) or:

SMS/ WhatsApp :     017 238 4465

Maslinda M Najib

Mama kpd dua org hero, isteri kpd suami yg soleh dan penyayang, anak kpd bonda dan ayahdanda yg ohsem dan ingin menjadi..kaya, berjaya, jutawan, hartawan, dermawan yang solehah..amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan