Kenapa wanita nak sangat dengan kolagen ini??

Sekarang sudah menjadi kemestian setiap wanita mencari produk kecantikan supaya nampak cantik dan mantap setiap masa. Kini, trend terbaru adalah penggunaan kolegen. Actually, kolegen ini sudah lama, baru kini ramai yang sudah buka mata tentang kehebatan daripada penggunaan kolegen ini. 

Apa itu kolegen?

Tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan & keanjalan kulit, ramhut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi & saluran darah. 

Untuk pengetahuan anda, bila seseorang itu (gadis atau jejaka) meningkat dewasa, banyak protein yang ada dalam kulit mula hilang. Bila dah hilang, kulit akan mula menjadi kedut dan bewarna kusam. So, apa kena mengena dengan kolagennya? Kolagen sebenarnya adalah sejenis protein yang ada pada kulit. Boleh dikatakan 80% dari kulit-kulit kita mengandungi kolagen tapi apa akan jadi kalau kulit kekurangan kolagen tertentu? Kulit-kulit anda akan berkedut seperti orang tua. 
Sebab itu lah wanita yang pakai kolagen akan kata "Kolagen ni kasi awet muda wehh". Sebenarnya, kolagen ni umpama refill. Kolagen adalah protein yang terdapat dalam kulit. So, bila anda ambil supplement yang berunsurkan kolagen, ianya membuatkan kulit anda nampak cerah dan tak kedut sebab dia dah ganti protein yang dah hilang / kurang. Bila dah cerah dan tak kedut, korang akan nampak makin muda la kan? Itu je yang berlaku sebenarnya. credit

Kolagen terdapat banyak pada bayi, ia berfungsi bagi membantu tumbesaran bayi, sebab itu lah ada kes bayi dibunuh/gugur diambil bahagian badan bayi untuk mendapat kolagen yang ada pada bayi tersebut. So untuk precaution sila dapatkan kolagen yang asli yea.

Sumber kolagen halal?

Tahukah anda dari mana sumber kolagen dalam suplemen yang ada di pasaran?

1) Daripada bovine (lembu) – diternak secara tertutup contohnya di Australia dan New Zealand
2) Daripada babi (porcine origin)
3) Daripada haiwan laut – contohnya ikan dan gamat
4) Daripada tumbuhan – contohnya kacang soya
5) Daripada Yak – produk dari China
6) Daripada manusia – plasenta, janin yang digugurkan dan ada cerita dari banduan yang ditembak mati!
Hati-hati! Terdapat produk kolagen yang tidak dapat dipastikan sumbernya dengan jelas dan produk ini adalah diragui. Walau bagaimanapun, jika produk kolagen tersebut jelas berasal daripada `Seafood’ atau tumbuhan, memang tidak diragukan halalnya. Kalau sumber selain daripada itu perlulah diselidiki sebelum dibeli/dimakan/digunakan kerana sumber kolagen yang paling mudah diperolehi adalah daripada kulit babi atau gamat. Pilihlah kolagen yang halal.

JANGAN RISAU!
COLLAGEN POWDER SHAKLEE terdiri daripada sisik ikan merah- sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencemaran lebih kecil berbanding dengan kolagen binatang!

Bahan utamanya lagi:
Shaklee Collagen Powder ni ada 7 bhn utama:


1. RSS collagen dari sisik ikan merah


2. Ekstrak biji benih camelia japonica

3. Ekstrak pfaffia (ginseng brazil)

4. Elastin dari kolagen ikan

5. Vit C & Vit B

6. Ekstrak kerang-kerangan 

7. Lactobailus acidophilus 




Testimoni pengguna yang telah mengambil Collagen Powder Shaklee:


*****************************************************************************


*******************************************************************************



Apa ragu-ragu...meh bertukar ke Collagen Shaklee..

 
 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=4d6a0e7e466e151b0a886d2f027183c1
 






Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 884781].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

Maslinda M Najib
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 884781 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 238 4465
♥ Emel : linda_najib83@yahoo.com.my
♥ Laman web: littlesweetyshopmart.blogspot.com



Maslinda M Najib

Mama kpd dua org hero, isteri kpd suami yg soleh dan penyayang, anak kpd bonda dan ayahdanda yg ohsem dan ingin menjadi..kaya, berjaya, jutawan, hartawan, dermawan yang solehah..amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan