Speechless.. Wordless.. Jerawat kronik pulih selepas 3 bulan.. (Ketahui bahaya anti acne cream)

… MAsalah jerawat rasenya bukanlah perkara baru teruatamanya di kalangan remaja dan ade juga sampai ke tua.

Saya bersyukur selama hidup 31 tahun (alamak terbongkar rahsia mak!) blum lagi la terkena masalah jerawat atau acne yang kronik.

Bukan semua orang tu bernasib baik mempunyai kulit yang licin bak kulit telur dikupas (eih betul ke eik?? sorry yang my BM dapat 2 jer). Macam Kak N kate selama menghadapi masalah kulit dan terpaksa bergantung dengan anti-acne cream jer sampai bila ye tak. Petua ibu kak N katenya basuh dengan daun jambu tapi kalo kita tinggall tengah2 town macam Singapura ada ker daun jambu?? Musykil saya…

Anda tahu tak bahaya sebenarnya bergantung pada anti-acne atau antibiotics nie?? Silap2 boleh sebab tak boleh pregant tau!! Hah nie saya petik dari skinimprovement.com
_______________________________________________________ 
"Not all manufacturers of acne products with chemicals tell that in order to avoid side effects, such acne creams or acne pills can only be used for 2 - 3 weeks. Oral antibiotics should be used as a temporary measure in order to reduce the inflammation caused by acne bacteria. Prolonged use of antibiotics and steroids supress the immune system of our skin. Weak immune system may lead to development of such skin disorders as rosacea and demodex.


In addition to anti pimpe gels, lotions for zits, ointments and acne pills, the chemical industry offers variety of cleansing lotions containing alkali, alcohol and even acids. The cleansers with theses chemical substances are not safe and should not be used by acne patients. The alcohol and other chemical ingredients most often over dry the skin provoking the sebum glands to produce more sebum oil. Excessive production of sebum oil is one of the reason which causes acne. You should always wash acne prone skin with natural cleansers and lotions. "
____________________________________________________________

Nak di simpulkan kebanyakan syarikat pembuat anti-acne antibiotics selalunya lupa pada tanggungjawab mereka untuk menyatakan keburukan memakai produk mereka lebih dari 2-3 minggu. Akibatnya penguna yang merana, kerana pendedahan pada jangka masa panjang akan meyebabkan sistem imuniti kita bertambah lemah  dan timbul pulak penyakit kulit lain seperti rosacea dan demodex.
Kandungan di dalam cream nya pulak mempunyai kandungan kimia yang tinggi seperti acid, alkali dah alkohol. Ia menyebabkan kulit bertambah kering. Badan kita akan bereaksi dan menghasil kan lebih banyak minyak dan jerawat akan terus tumbuh seperti cendawan…

Tak bermakna ini adalah akhirnya kita perlu terima, Tuhan bagi kita pilihan kan, buat pilihan bijak..

Anda boleh teruskan hidup bergantung dengan bahan kimia dan dadah atau anda boleh memilih bahan semulajadi seperti VITAMIN E.

Kenape???

seperti yang saya kongsikan ia mengandungi anti-oksida dan mengurangkan kerosakan sel dan melambatkan penuaan. Jadi anda nak lihat ape berlaku sebelum dan selepas pengambilan VITAMIN-E. Thank you YANA for allowing me to share.


Hah percaya atau tidak?? hehe percayalah..
Pilihan adik saya?? Pengambilan Vitamin-E  Shaklee berterusan selama 3 bulan yer baru menampak kesan sebegini.

Bukan VITAMIN E sahaja, dia turut mengambil VITAMIN C, alfalfa dan MEALSHAKE untuk merawat dan menyembuhkan kulit nya yang berjerawat.


SEKILAS FAKTA tentang VITAMIN-VITAMIN SEMULAJADI…


VITAMIN-C :
Peranannya membina & membaiki- tulang, gigi dan tisu penyambung dan membentuk kolagen yang penting untuk ketegangan dan kecantikan kulit dan paling penting sebagai kuasa penyembuh



ALFALFA:
Merupakan sumber mikronutrient paling kaya- membuat sistem badan berjalan lebih lancar dan membantu melawaskan usus, mengurangkan sembab, kelesuan dan masalah pencernaan.




MEALSHAKEs: membantu membaikpulih luka atau kudis dimana ia mengandungi vitamin B-complex, zat besi dan copper untuk membantu membentuk sel darah merah yang sihat dan memberi perubahan positif pada  complexion kulit.


Pengambilan Air mencukupi juga perlu la mencukupi baru badan seimbang yer…
Anda ingin mencuba dan perlukan konsultasi??





Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 884781].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

Maslinda M Najib
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 884781 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 238 4465
♥ Emel : linda_najib83@yahoo.com.my
♥ Laman web: littlesweetyshopmart.blogspot.com

Maslinda M Najib

Mama kpd dua org hero, isteri kpd suami yg soleh dan penyayang, anak kpd bonda dan ayahdanda yg ohsem dan ingin menjadi..kaya, berjaya, jutawan, hartawan, dermawan yang solehah..amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan