Ketumbuhan sel tidak normal dan Vitamin E

Phew, sebab terlalu asyik makan kerepek pedas semalaman perut saya memulas sebab angin rasanya. Mak pernah cakap ubi tu angin, maka boleh makan tapi kena beringat. Ni les kurang beringat. Alhamdulillah selepas saya telan air Peppermint Ginger lega sikit angin kembungnya. Macam mana buat? Saya masukkan 5 biji dalam tupperware, masukkan air panas dan sedikit air sejuk untuk jadikan panas suam supaya boleh saya minum. Memang lega rasa badan.

Namun saya nak share satu kisah benar yang saya lalui semalam. Saya menemani seseorang berubat kerana mengalami masalah pembuangan yang teruk. Beliau tidak membuang lebih 20 hari. Paling sedih kerana dibahagian duburnya ditumbuhi dengan beberapa sel yang tidak normal ibarat mahu menutupi lubang duburnya.
Pada mulanya tiada niat untuk saya melihat kes rawatan beliau, tetapi memandangkan perawat meminta saya memegang pesakit maka saya terpaksa juga melihat apa yang dideritai si pesakit.

Kes ini mengingatkan kes customer saya yang melalui ketumbuhan di bahagian sulitnya. Doktor menyarankan beliau dibedah untuk mengeluarkan ketumbuhan tersebut, namun kerana mahu berusaha melalui supplement. Saya berikan beliau makan set antioksidan. Mengandungi Carotomax, Vitamin C, Vitamin E dan ESP. Alhamdulillah selepas satu minggu, ketumbuhan itu mengecut dan tak perlu dibedah.

Bilamana keadaan semalam buat saya benar2 bersyukur kerana ALLAH mengizinkan saya bertemu dengan Shaklee. Saya perlahan-lahan memaklumkan pada pesakit mencuba vitamin. Kata beliau, beliau memang amalkan makan vitamin cuma untuk tenaga. Saya sarankan makan vitamin antioksidan termasuklah vitamin E terutamanya.



Mengapa vitamin E? Ini kerana vitamin E menghalang sebarang pertumbuhan abnormal sel dengan izin ALLAH jua. Vitamin ini sebagai satu usaha. Kelebihan vitamin E Shaklee kerana ia mengandungi selenium iaitu sinergy kepada vitamin E tadi. Penyerapan vitamin E dengan selenium lebih baik daripada tanpa selenium.

Alhamdulillah beliau mahu mencuba. InsyaALLAH akan saya update lagi dalam penulisan akan datang bilamana dah dapat maklumbalas dari pesakit.

Sama2 kita doakan pesakit cepat sembuh dan mendapat nikmat kesihatan seperti kita semua. Semoga hidup kita diberkati dunia dan akhirat.


credit : kak N





Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 884781].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

Maslinda M Najib
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 884781 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 238 4465

linda najib

Mama kpd dua org hero, isteri kpd suami yg soleh dan penyayang, anak kpd bonda dan ayahdanda yg ohsem dan ingin menjadi..kaya, berjaya, jutawan, hartawan, dermawan yang solehah..amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan